ГАРАЖНІ ВОРОТА. ПІДГОТОВКА ПРОРІЗІВ
Якщо Ви впритул підійшли до ідеї купівлі секційних гаражних воріт, але не маєте попередньої інформації щодо вимог, які висувають виробники гаражних воріт до прорізів, на які ці ворота встановлюють, тоді ця стаття допоможе Вам не припуститися технічних помилок і уникнути непотрібних фінансових витрат.
Навіть при побіжному вивченні схеми, показаної вище, і знанні того факту, що гаражні секційні ворота встановлюють на внутрішню поверхню гаражного прорізу, стає зрозуміло, що існує мінімум три кріпильні зони, на які треба звернути увагу.
Перша — це зона заплічників (Sl і Sr), на ній розташовуються вертикальні треки (напрямні), ширина яких у більшості воріт у межах 80-90 мм, кріпильні отвори розташовуються по центру осі направляючої. З цього випливає, що, по-перше, ширина заплічників має бути більшою за ширину треків — щонайменше 100 мм, а для зручності монтажу оптимально не менш як 120, по-друге, на відстані 45 мм. від краю прорізу стіна має мати жорстку опорну структуру, а не, скажімо, штукатурку або, що ще гірше, — шар утеплювача.
Друга, не менш важлива зона під час кріплення гаражних воріт — це, так звана, перемичка (Н). Тут розташовуються торсіонний вал із пружинами кочення, барабани з тросами і шина двигуна. У більшості випадків для побутових автоматичних воріт величина Н має бути не менше 240 мм, і знову ж таки, це має бути 240 мм жорсткої несучої основи. Водночас слід пам’ятати, що висота цієї перемички має бути врахована не тільки в місці кріплення торсіонного вала (відразу над прорізом), а також і по всій довжині горизонтальних напрямних і двигуна з шиною переміщення вглиб гаражного прорізу. Про це ми детальніше поговоримо в наступній статті, що називається «Що вважати перемичкою для гаражних воріт».
Якщо ви заздалегідь визначилися з торговою маркою і типом Ваших майбутніх воріт, то про мінімальний розмір перемички для них можна дізнатися в компанії, що займається їхньою реалізацією. Дуже важливий момент — це відсутність під штукатуркою перемички кабельної проводки та інших комунікаційних систем. Найважливішою умовою в питанні заплічників і перемички є те, що вони мають бути в єдиній площині одна з одною, відхилення від вертикалі та горизонталі відповідно не повинні перевищувати 5 мм на погонному метрі.
Третя зона, яка задіюється для монтажу гаражних воріт і особливо гаражної автоматики, — це стельове перекриття, бо до нього кріпляться горизонтальні треки, що утримують вагу полотна відкритих воріт, а також двигун із шиною переміщення. Кріплення цих самих треків і електроприводу має конструктивну особливість щодо фіксації в строго певних точках на стелі. Якщо перекриття виконано з бетонної плити, тоді це можна вважати ідеальним варіантом для Ваших воріт: по всій площі кріплення — надійна несуча основа. Однак бувають випадки, коли перекриття виконано з крокв, які не потрапляють у кріпильні зони горизонтальних треків або ж за гаражним прорізом розташований конічний дах, який одразу йде вгору, це теж не дасть змоги закріпитися до стелі.
У таких випадках оптимальним рішенням будуть завбачливо встановлені та закріплені впоперек стін гаража несучі балки зі швелера або двутавра. Товщина останніх визначається шириною отвору і вагою гаражних воріт. Першу балку слід розташувати на відстані DM = 800 мм від внутрішнього краю прорізу вглиб гаража, другу — на відстані DH = RM + 300 мм. Це будуть кріпильні місця для самих гаражних воріт. Де буде знаходитися балка для кріплення автоматики, визначають, виходячи з марки самого електродвигуна. Тому що місця стельових підвісів у різних моделей моторів не збігаються, і цей момент потрібно уточнювати у менеджера.
Це основні чинники, які треба враховувати під час проєктування гаража під секційні гаражні ворота, які на сьогодні можна купити в Києві.